Uygulanması Gereken SEO Önerileri - 4 | Google Yardım ve Destek Forumu | Google Forum®
Neler Yeni
  • Ticaret Puanı vermek istediğiniz kişinin profilini ziyaret ederek "Ticaret Puanı" sekmesine tıklayıp ticaretinizin olumlu/olumsuz yorumunu yaparak kullanıcıyı değerlendirebilirsiniz.

Uygulanması Gereken SEO Önerileri - 4

[WF] Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Google Optimizasyon kategorisinde Garfield tarafından oluşturulan Uygulanması Gereken SEO Önerileri - 4 başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 94 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Google Optimizasyon
Konu Başlığı Uygulanması Gereken SEO Önerileri - 4
Konuyu başlatan Garfield
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
ALDIĞI BEĞENİ
Son Mesaj Yazan Garfield

Garfield

We Love Google!
WF Admin
Katılım
8 Nis 2020
Yaşınız
34
Konum
Kocaeli
Mesajlar
504
A.Beğeni
39
Son Görülme
Ticaret
1 /   0 /   0
41. Rakiplere Sürekli Link Veren Yerleri Bulmalısınız
Bir rakibinizin sürekli aynı yerden link alıyorsa bunu fırsata çevirebilirsiniz. Bu aynı zamanda rakibinizin tanıtım kampanyaları hakkında bilgi edinmenizi sağlayacaktır. Bu tür linkleri takip edip benzer stratejiyle siz de sürekli link elde etmeyi başarabilirsiniz.

42. Rakibinizin En Çok Link Alan İçeriklerini Bulmalısınız
Rakibinizin sitesinde yer alan ve en çok link alan içerikleri bulmak size çeşitli link fırsatları sunabilecektir. Yapmanız gereken Ahrefs’in Site Explorer aracında siteyi incelemek ve en çok link alan sayfalarını bulmaktır. Site Explorer > Alan Adı > Explore > Pages > Best by Links yolunu takip ederek bunu kolayca yapabilirsiniz.

Rakibinizin en çok link alan içeriğinin bir benzerini ama daha iyisini oluşturarak yeni link fırsatlarını kovalamayı başarabilirsiniz. Hatta onlara ait çeşitli linklerin boşa çıkmasını dahi sağlayabilirsiniz.

43. Link Çeken İçerikler Oluşturmalısınız
Link çeken içeriklerin amacı trafik ve link doğrultusunda size ekstra değer katmalarıdır. Bu tür içerikler sadece bu amaçla üretilirler. Örneğin infografikler, verilerle oluşturulmuş haritalar, veri görselleştirmeleri, sektör odaklı kaynaklar sayfası ve etkileşimli araçlar buna verilebilecek en ideal örneklerdir.

İnsanlar ilgi duydukları konuda yapılan paylaşımlardan memnuniyet duymakta ve onları tekrardan paylaşma yoluna gitmektedirler. Gerçekten iyi güzel bir şeyler oluşturmanız durumunda onun elden ele dolaşacak olduğundan emin olabilirsiniz.

44. E-posta Kampanyasına Önem Vermelisiniz
Link elde etmek istiyorsanız en önemli fırsat e-posta kampanyaları olacaktır. Bir içerik yeni oluşturulmuşsa blog sahiplerinin o içeriğe link verme olasılıkları oldukça yüksektir. Anahtar kelimeniz için yeni içerik fırsatları bulmak istiyorsanız Ahrefs’in alarm özelliğinden faydalanabilirsiniz.

Ahrefs > Mentions > Add Alert kısmından bir anahtar kelime için alarm oluşturabilirsiniz. Böylece söz konusu anahtar kelime ile ilgili içerik oluşturulduğunda yeni içerikleri anında öğrenmiş olursunuz.

Daha fazla kişiye ulaşmak istiyorsanız mutlaka e-posta pazarlama kampanyasını kişiselleştirme yoluna gitmelisiniz. Böylece insanların sizden gelen e-postaları açma olasılıklarını yükseltmeyi başarabilirsiniz.

45. BuzzStream Kullanmayı Düşünebilirsiniz
Küçük olan e-posta pazarlama kampanyalarını normal bir e-posta servisini kullanarak gerçekleştirebilirsiniz. Ancak daha büyük olan e-posta pazarlama kampanyaları için süreci biraz daha hızlandırmanız gerekmektedir.

BuzzStream size bu konuda en iyi şekilde yardımcı olacak yerlerden birisidir. Bu araç e-posta yoluyla sizi takip eden kişilere ulaşmanızı sağlayacak bir araçtır. Bu araç sayesinde e-postaların kullanıcılara çok daha hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

46. En İyi İçeriğinizi Tekrardan Kullanmalısınız
En iyi içeriğinizi bir infografik haline getirmek, bir sunuma veya videoya dönüştürmek size ekstra katkı sağlayacaktır. Bununla birlikte en iyi içeriğinizi çeşitli farklı paylaşım platformlarında kısmen yeniden paylaşmak benzer etkiyi yaratacaktır. Kendi sayfanıza link verdiğiniz sürece kopya içerik konusunda endişe duymanıza gerek yoktur.

47. Wikipedia’dan Link Almalısınız
Hemen hemen herkes Wikipedia’ya link ekleme şansına sahiptir. Sitenize buradan link alarak her zaman bir adım öne geçmeyi başarabilirsiniz. Bir konuya ekleme yapıp kendi sitenizi kaynak göstererek link alabilirsiniz. Böylece insanların onu görmesini ve güvenilir bir kaynak olarak değerlendirmesini sağlayabilirsiniz.

48. Soru Cevap Sitelerinde Soruları Cevaplamalısınız
Çeşitli soru cevap sitelerinde insanların sorularına cevap vererek sitenize link alabilirsiniz. Bu sayede hem link elde edebilir hem sitenize trafik çekmeyi başarabilirsiniz. Yapmanız gereken kendi sektörünüzle ilgili olanlarda aktif olmak ve insanların yönelttiği sorulara çeşitli cevaplar bulmaktır.

49. Bahsedilme Fırsatlarını Linke Dönüştürmelisiniz
Bir yerlerde sizden bahsedildiği zaman link kullanılmamışsa bunları link fırsatı olarak değerlendirebilirsiniz. Sizden bahseden yerle hemen iletişim kurarak link eklemesini rica edebilirsiniz. Bunun için Ahrefs’in alarm özelliğinden faydalanabilirsiniz.

Alerts > Mentions > Add Alert > Marka İsmi yolunu takip ederek basit bir alarm oluşturabilirsiniz. Böylece adınızdan her bahsedildiğinde Ahrefs’in size bildirim göndermesini sağlayabilirsiniz.

50. Ziyaretçi Yazarlık Yapmalısınız
Ziyaretçi yazarlığı söz konusu olduğunda sadece yüksek otoriteye sahip sitelerde yazmayı istemek en doğal yaklaşımlardan birisidir. Ancak bu her zaman işe yarayan bir yöntem değildir. Bunun yerine yeni sitelerde ziyaretçi yazarlık yapmayı düşünebilirsiniz.

Yeni sitelerde ziyaretçi yazarlık yapmak çok daha kolaydır. Burada dikkat etmeniz gereken durum uygunluktur. Tüm ziyaretçi yazarlık fırsatlarında önceliğiniz kalite olmalıdır. Sitenize link vermeye çalışırken çapa metinlerini aşırı kullanmamaya özen göstermelisiniz.

51. Telif Fırsatlarını Linke Çevirmelisiniz
Size ait bir içerik sizden izinsiz veya size ait bir link olmadan kullanıldığında bunu fırsata çevirebilirsiniz. Bu tür içeriklerden link almaya çalışmak her zaman iyi bir fikirdir. Eğer bu işe yaramazsa içeriğin kaldırılmasını talep edebilirsiniz. Bu durumda içeriği kullanan kişi size link vermeyi kabul edecektir.

52. Dahili Linkleri Kullanmalısınız
Oluşturduğunuz en iyi içeriklerin ön plana çıkmasını istiyorsanız sitenizdeki çeşitli sayfalardan ona linkler vermeye çalışmalısınız. Belki tam tersini yaparak çeşitli sayfaların öne çıkmasını sağlayabilirsiniz. Bunu yapabilmek için Google Search Console aracını kullanabilirsiniz.

Arama Trafiği > Arama Analizleri kısmından sayfaları görüntülenme durumuna ve pozisyona göre gözden geçirebilirsiniz. 10. sıraya yakın olan sayfalara çeşitli dahili linkler ekleyerek onların ilk sayfaya gelmesini sağlayabilirsiniz.


Teknik SEO
İçerik, site içi optimize çalışmaları ve linkler halledilmiş durumdaysa gözünüzü teknik detaylara dikebilirsiniz. Teknik detaylar sitenizi başarılı olması için hazır hale getirmek anlamına gelmektedir. Sitenizin performansını düşürecek hataları ortadan kaldırmanız gerekmektedir.

53. İçerik Hiyerarşisi Oluşturmalısınız
Sitenizin PageRank değerinin tüm site geneline yayılmasını sağlamalısınız. İdeal durum her sayfanın sitenizin ana sayfasından birkaç tıklama ilerde olmasını gerektirmektedir. Bu nedenle tüm sayfalarınızı belirli bir noktadan erişebilir hale getirmelisiniz.

54. WWW ve WWW Olmayan Arasında Seçim Yapmalısınız
Birçok site bu konuda basit hatalar yapabilmektedir. Google sitenizi anlama konusunda çok fazla hata yapmayacaktır ancak sitenizin tek versiyonunun olmasını sağlamalısınız. Örneğin, ve example.com arasından bir seçim yapmanız gerekmektedir. Her ikisini birden kullanmak kopya içerik problemiyle baş başa kalmak anlamına gelecektir.

Sitenizde her ikisi aktif durumdaysa birini birine yönlendirmeyi düşünmeniz gerekmektedir. WWW ve WWW olmayan arasından doğru kararı verdikten sonra kendi siteniz için standardı belirledikten sonra diğer teknik çalışmaları yapmaya başlayabilirsiniz.

55. Kopya İçeriklerden Kurtulmalısınız
Çeşitli sayfalardan canonical etiketini kullanarak kopya içeriklerden kolayca kurtulabilirsiniz. Örneğin çeşitli kategorilere sahip e-ticaret siteniz varsa canonical etiketi fazlasıyla işinize yarayacaktır. Aynı içeriğe sahip birden fazla sayfanız varsa bir standart belirleyerek diğerlerinde canonical etiketi kullanmalısınız.

56. Özel İçerikleri Gizleme Yoluna Gitmelisiniz
Googlebot ve diğer tarayıcılar sitenizde yer alan tüm içerikleri ve bilgileri tarama yoluna gidecektir. robots.txt dosyasından faydalanarak gizli kalması gereken bilgileri arama motoru tarayıcılarından gizlemeyi başarabilirsiniz. Bunun için öncelikle robots.txt dosyasının nasıl kullanılacağını öğrenmeniz gerektiğini unutmamalısınız.

57. Silinmiş İçerikler İçin 301 Yönlendirmesini Kullanmalısınız
Silinmiş veya taşınmış olan eski içerikleri 301 yönlendirmesiyle yeni adreslerine taşımalısınız. 301 yönlendirmesi tüm link değerlerinin eskiden yeniye doğru taşınmasını sağlayacaktır. WordPress kullanıyorsanız Redirection isimli eklentiyi kullanarak işinizi kolaylaştırabilirsiniz.

58. İçeriği Sunmak İçin CDN Kullanmalısınız
Birçok site bulunduğu konumdaki yerel sunucularda saklanmaktadır. Örneğin Türkiye’de bir site oluşturmuş ama ABD’deki kullanıcıları hedef alır durumdaysanız ABD kullanıcıları için sitenizin açılış süresi çok yavaş olabilecektir. Bu problemi ortadan kaldırmak için mutlaka bir CDN kullanmalısınız.

59. Sitenize SSL Sertifikası Eklemelisiniz
Sitenizi tamamen SSL’e geçirmelisiniz. Google HTTPS olan sitelere olmayanlara göre daha iyimser yaklaşmaktadır. Bunu bir sıralama faktörü olarak görebilirsiniz. Sitenize SSL eklemek istiyorsanız çeşitli ücretsiz alternatiflerden yararlanabilirsiniz. Let’s Encrypt gibi servisler bu konuda size yardımcı olabilecektir.

60. Potansiyel İndeks Problemi Ortadan Kaldırmalısınız
Google’ın sitenizi indekse ekleme durumunu gözden geçirmelisiniz. Bunun için Google’da site:example.com şeklinde arama yapabilirsiniz. Eğer buradaki rakam beklediğinizden çok daha fazla veya az ise sitenizde bir indeks problemi olduğunu hemen anlayabilirsiniz.
 

Benzer konular

Konuyu Görüntüleyenler: (Üye: 0, Misafir: 0)


  • İpUcu

Google ads alanı