Uygulanması Gereken SEO Önerileri - 2 | Google Yardım ve Destek Forumu | Google Forum®
Neler Yeni
  • Ticaret Puanı vermek istediğiniz kişinin profilini ziyaret ederek "Ticaret Puanı" sekmesine tıklayıp ticaretinizin olumlu/olumsuz yorumunu yaparak kullanıcıyı değerlendirebilirsiniz.

Uygulanması Gereken SEO Önerileri - 2

[WF] Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Google Optimizasyon kategorisinde Garfield tarafından oluşturulan Uygulanması Gereken SEO Önerileri - 2 başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 101 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Google Optimizasyon
Konu Başlığı Uygulanması Gereken SEO Önerileri - 2
Konuyu başlatan Garfield
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
ALDIĞI BEĞENİ
Son Mesaj Yazan Garfield

Garfield

We Love Google!
WF Admin
Katılım
8 Nis 2020
Yaşınız
32
Konum
Kocaeli
Mesajlar
504
A.Beğeni
39
Son Görülme
Ticaret
1 /   0 /   0
11. Kullanıcıyı Etkileyecek Giriş Kısmı Yazmalısınız
Bir kişi sitenize ait sonuçlara tıkladıktan sonra onu sitede tutmaya çalışmanız gerekir. Bunun için iyi yazılmış bir giriş kısmına ihtiyacınız olacaktır. Yapmanız gereken giriş kısmını kısa tutmak, okuyucuya yazı hakkında bilgi vermek ve onun ilgisini yakalamaktır.

Bunlardan ilk ikisi oldukça kolay olsa bile üçüncüsü biraz zordur. Burada devreye harekete geçirici mesajlar girmektedir. Harekete geçirici mesajları kullanarak okuyucuyu içerikte tutmayı başarabilir ve onun daha fazlasını tüketmesine yardımcı olabilirsiniz.

Site içeriğinin mutlaka bir anahtar kelime etrafında kümelenmiş olan diğer anahtar kelimelere hitap etmesine dikkat etmelisiniz. Bir içerikte kullanıcının aklındaki tüm sorulara cevap bulabilmeniz gerekir. Bunu yapabilmek için sayfaya trafik getiren tüm anahtar kelimeleri keşfetmeniz gerektiğini unutmamalısınız.

12. İçeriğin Kolayca Tüketilmesini Sağlamalısınız
Bir içeriğe girdikten sonra büyük yazı gruplarıyla karşılaşmak en sıkıcı şeydir. Bu neden içeriği yapılandırmaya çalışarak onu daha kolay tüketilebilir hale getirmelisiniz. Mantıksal müdahalelerle içeriği parçalara bölmeniz bu açıdan faydalı olacaktır.

Her şeyden önemlisi içerikte bir hikaye anlatmaya çalışmalısınız. Bir paragrafta en fazla 3-4 cümleye yer vermelisiniz. Gerektiğinde listeleme işaretlerinden faydalanmaya çalışmalısınız. İçerikte görselleri kullanarak kullanıcılara doğal duraksama noktaları sunmalısınız.

13. Sadece Yazmak İçin Yazmamalısınız
Uzun içeriklerin SEO için kullanışlı olduğu çok doğrudur. Ancak bu durum her zaman geçerli değildir. Eğer içerik gereksiz yere uzuyorsa ve kullanıcılara herhangi bir değer katmıyorsa bu durumda uzun olmasının hiçbir anlamı yoktur.

Zaman zaman yazmış olduğunuz içerikleri uzunluk açısından kontrol etmelisiniz. Gereksiz olan kısımları çıkartmalı ve onların daha kolay bir biçimde tüketilmesini sağlamalısınız.

14. Linkleri Kullanmalısınız
Yüksek kaliteli sayfalara link vermek site içeriğiniz için her zaman iyi bir seçenektir. Google’ın arama sonuçlarında yükselmek istiyorsanız sadece link almaya değil aynı zamanda link vermeye çalışmalısınız. İçerikleriniz ile alakalı olan tüm sayfalara link vermeyi düşünebilirsiniz.



Site İçi SEO
İyi içerik oluşturmak tek başına yeterli değildir. İçeriği Google ve insanlar için optimize etmeniz gerekmektedir. Site içi optimize çalışmalarınız doğru şekilde olmazsa en iyi içeriğiniz dahi bulunma konusunda problem yaşayacaktır. Bunun için WordPress kullanıyorsanız Yoast SEO eklentisini kullanmalısınız.

15. Anahtar Kelimeleri Başlıklarda Kullanmalısınız
Anahtar kelimelerin başlıklarda yer almaması demek sıralama elde etme şansınızın oldukça düşük olması demektir. Anahtar kelimelerin başlıklarda yer alması ile sıralamalar arasında ciddi bir bağ bulunmaktadır. Bu nedenle her site içeriğinde anahtar kelimenin başlıkta geçmesine ekstra önem göstermeniz gerekmektedir.

Anahtar kelimeleri meta açıklamada, H1 etiketinde ve gerekirse H2 etiketinde kullanmalısınız. Daha fazlasını yapmak içeriği ekstra optimize etmek anlamına gelecektir. Örneğin, bir blog yazısı hazırlıyorsanız H1 etiketi genelde başlığın kendisi olacaktır. Burada daha farklı ve fazla anahtar kelime kullanma yoluna gitmemelisiniz.

16. Arama Yapanları Etkileyecek Başlıklar Tercih Etmelisiniz
Üçüncü sırada yer alıp tıklama alabilmek istiyorsanız arama yapanları etkileyecek başlıklar oluşturmalısınız. Başlıklarda sınırlı sayıda karaktere sahip olabilirsiniz ancak burada etkileyici işler gerçekleştirmek için biraz yaratıcı olmaya çalışabilirsiniz.

Site içeriğinde kullandığınız başlıklar belirli bir biçimi takip ediyorsa zaman zaman ziyaretçilerin ilgisini çekebilecek ve onları şaşırtabilecek şekilde başlıklar oluşturmaya çalışabilirsiniz. Böylece ekstra tıklama ile ekstra ziyaret elde etmeyi başarabilirsiniz.

17. Satın Alım Niyetini İçeren Anahtar Kelimeleri Kullanmalısınız
Bir e-ticaret siteniz varsa arama yapan kişileri satın alma sürecine doğru yönlendirmek en çok istediğiniz şey olacaktır. Bir ürün için araştırma yapan insanların büyük bir kısmı yorumları, ürün görsellerini ve ürün bilgilerini incelemek istemektedir.

Ancak bir ürün adıyla “satın al” anahtar kelimesini yan yana getiren ziyaretçiler artık ürünü satın alma niyetindedir. Bu nedenle “satın al” anahtar kelimesini başlıklarda kullanarak satın almaya hazır kullanıcıların ilgisini çekebilirsiniz.

18. Meta Etiketlerini Doğru Kullanmalısınız
Anahtar kelimelerin yer aldığı meta etiketler arama motoru sonuç sayfasında belirli yere sahiptir. Arama motoru sonuç sayfasında sanki eksikmiş gibi gözüken meta açıklamalara sahip olmak demek tıklama oranının düşmesi anlamına gelmektedir. Bu nedenle meta açıklamaların yeterli uzunlukta olduğuna ekstra dikkat etmeniz gerekmektedir.

19. Meta Açıklamada İçeriği Satmalısınız
Meta açıklamalar arama motoru sonuç sayfasındaki en önemli yerlerden birisidir. Çünkü burada site içeriğini pazarlama fırsatını elde edersiniz. Düzgün ve etkileşime açık bir meta açıklama yazdığınız sürece arama motoru sonuç sayfasındaki tüm sitelerin arasından sıyrılmayı başarabilirsiniz.

20. İçeriğe Öncelik Vermelisiniz
İnsanların sitenizi ziyaret etmesinin en büyük sebebi içeriktir. Bu nedenle içeriği ön plana çıkartmanın çeşitli yollarını bulmalısınız. Site içeriğinin başlığı insanlara fazla zahmet vermeden gözükür durumda olmalıdır. Bu nedenle kullanıcıları rahatsız edecek durumlardan olabildiğince kaçınmalısınız.

  • Çok fazla reklama yer vermemelisiniz. Reklamlar rahatsız edicidir. Bunları tadında kullanma yoluna giderek site içeriğinin kolayca tüketilebilir olmasını sağlamalısınız.
  • Sinir bozucu reklam pencerelerinden uzak durmalısınız. Bunlar dönüşüm elde etmek için ideal olsalar bile ziyaretçileri rahatsız etmektedirler. Açılır reklam pencerelerini olabildiğince az kullanmalısınız.
  • Sayfa düzeyi reklamları olabildiğince az kullanmalısınız. Google bu tür reklamlardan hoşlanmamaktadır. Eğer sitenizde bu tür reklamlar varsa onları kullanırken oldukça dikkatli olmanız gerekir.
 

Benzer konular

Konuyu Görüntüleyenler: (Üye: 1, Misafir: 5)


  • İpUcu

Google ads alanı