Uygulanması Gereken SEO Önerileri - 1 | Google Yardım ve Destek Forumu | Google Forum®
Neler Yeni
  • Ticaret Puanı vermek istediğiniz kişinin profilini ziyaret ederek "Ticaret Puanı" sekmesine tıklayıp ticaretinizin olumlu/olumsuz yorumunu yaparak kullanıcıyı değerlendirebilirsiniz.

Uygulanması Gereken SEO Önerileri - 1

[WF] Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Google Optimizasyon kategorisinde Garfield tarafından oluşturulan Uygulanması Gereken SEO Önerileri - 1 başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 87 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Google Optimizasyon
Konu Başlığı Uygulanması Gereken SEO Önerileri - 1
Konuyu başlatan Garfield
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
ALDIĞI BEĞENİ
Son Mesaj Yazan Garfield

Garfield

We Love Google!
WF Admin
Katılım
8 Nis 2020
Yaşınız
34
Konum
Kocaeli
Mesajlar
504
A.Beğeni
39
Son Görülme
Ticaret
1 /   0 /   0
Anahtar Kelime Araştırması
Anahtar kelime araştırması her SEO kampanyasının başlangıcında yer almalıdır. Bu sayede insanların neler aradığını bulabilir ve buna bağlı olarak içerikler oluşturabilirsiniz. Anahtar kelime araştırması olmadan bir SEO kampanyasını işe yarar kılmak mümkün değildir.

1. Doğru Anahtar Kelimeyi Hedeflemelisiniz
Anahtar kelime hedefleme söz konusu olduğunda insanların yaptıkları çeşitli hatalar vardır. Birçok kişi anahtar kelime için optimize etme işini beceremez. Çok fazla anahtar kelime için optimize etme çalışması yapmaya çalışanlar vardır. Yanlış anahtar kelimeler için optimize çalışması yürütenleri görebilirsiniz.

Bu tür hatalara düşmek istemiyorsanız her sayfada sadece bir anahtar kelimeyi hedeflemeye çalışmalısınız. Bir sayfanın anahtar kelimesini bulmak istiyorsanız o sayfanın ne hakkında olduğunu düşünmeniz yeterli olacaktır.

Her zaman Google’ın sunmuş olduğu anahtar kelimeleri kullanmak doğru seçenektir. Çünkü belirli bir anahtar kelime için sonuç almak adına Google’ın istediği anahtar kelimeyi kullanmanız gerekir. Başka bir anahtar kelime seçmeniz sayfanız için doğru olsa bile arama sonuçları için doğru olmayacaktır.

2. Arama Niyetini Hesaba Katmalısınız
Bazen anahtar kelime araştırması yaparken çok lezzetli bir anahtar kelime bulabilirsiniz. Bir anahtar kelimenin yüksek aranma hacmine sahip olması onun hedeflenebilir bir anahtar kelime olacağı anlamına gelmez. Çünkü her zaman aramanın ardındaki niyete odaklanmanız gerekir.

Örneğin, Google Analytics kelimesini kullanarak arama yapmanız durumunda bunun çok iyi bir anahtar kelime olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak bu anahtar kelime kullanılarak yapılan aramaların çoğu Google Analytics aracına giriş için kullanılır. İkinci sıradaki sonuç neredeyse tamamen görmezden gelinir.

Google Analytics yerine “Google Analytics nasıl kullanılır” aramasına odaklanırsanız yapılan aramaların çok daha az olduğunu görebilirsiniz. Dolayısıyla peşinden gitmeniz gereken anahtar kelimeyi bulmuş olursunuz. Ancak bir anahtar kelimeyi incelerken her şeyin trafik olmadığını hesaba katarak hareket etmeyi ihmal etmemelisiniz.

3. Düşük Rekabete Sahip Anahtar Kelimeleri Kullanmalısınız
Otoritesi düşük olan veya yeni kurulmuş bir siteye sahipseniz yüksek rekabete sahip olan anahtar kelimeleri hedeflemeniz çok doğru olmayacaktır. Elbette bu tür anahtar kelimelerin peşinden gidebilirsiniz ancak bir şeyleri başarmak çok kolay olmayacaktır.

Başlangıçta daha az rekabete sahip anahtar kelimeleri hedefleyerek arama trafiğini yükseltmeye çalışmalısınız. Bir anahtar kelimenin zorluk seviyesini öğrenmek için Ahrefs gibi çeşitli araçlardan yararlanabilirsiniz. Örneğin “arama motoru optimizasyonu” için bir tarama gerçekleştirebilirsiniz.

Bu taramada elde ettiğiniz sonuçlar anahtar kelimenin rekabet düzeyinin çok yüksek olduğunu gösterecektir. Ancak aramayı biraz daha sınırlandırma yoluna giderseniz hedeflenebilir ancak rekabet düzeyi düşük anahtar kelimeler elde etmeyi başarabilirsiniz.

4. Rakiplerinizin Anahtar Kelimelerini Kullanmalısınız
Rekabet içerisinde olduğunuz sitelerin anahtar kelimelerini bulup onları kendi sitenizde kullanmanız sizi rekabette bir adım öne çıkaracaktır. Bunu yapabilmek için Ahrefs’in Site Explorer aracını kullanma yoluna gidebilirsiniz.

Ahrefs’te yapacağınız tarama sonrasında “Organik keywords” raporuna göz atmanız yeterli olacaktır. Buraya ulaşmak için Site Explorer > Rakibin Alan Adı > Organic Search > Organic keywords kısmına ulaşmanız gerekmektedir. Burada rakibin sıralama elde ettiği tüm anahtar kelimeleri kolaylıkla bulabilirsiniz.

5. Rakiplerinizi Gözlemlemelisiniz
Rakibinizin anahtar kelimelerini gözden geçirmek rekabet anlamında size her zaman avantaj sunacaktır. Bunun için Ahrefs’in veya Google’ın sunmuş olduğu uyarılar özelliğini kullanmanız yeterli olacaktır.

Ahrefs’te Alerts > New keywords > Add Alert > Rakibin Alan Adı > Set Report Frequency > Add kısmına giderek bir alarm oluşturabilirsiniz.

6. Anahtar Kelimelerin Gerçek Trafik Potansiyelini İncelemelisiniz
Anahtar kelimelerin her birinin uzun kuyruklu versiyonu vardır. Örneğin “anahtar kelime araştırması” için hedeflenen bir sayfa aynı zamanda “anahtar kelime araştırması nasıl yapılır” uzun kuyruklu arama sorgusu tarafından hedeflenebilir durumdadır. Bundan dolayı bir anahtar kelimenin gerçek trafik potansiyelini hesaba katmanız gerekmektedir.

Bir analiz aracı kullanarak anahtar kelime araştırması yapıyorsanız bir anahtar kelimenin toplam aranma hacmine dikkat etmelisiniz. Örneğin, bu hacmin 100.000 olduğunu düşünebilirsiniz. Daha sonra söz konusu anahtar kelime için ilk sırada yer alan sonucun trafik miktarına göz atmalısınız. Burada rakam 100.000’den çok daha fazla olacaktır. Çünkü söz konusu URL farklı anahtar kelimeleri kapsayacak şekilde yapılandırılmıştır.

7. Sitenizdeki İçerik Eksikliklerini Gidermelisiniz
Sitenizde yer alan içerik eksiklikleri sıralama elde edebileceğiniz anahtar kelimelerin neler olduğunu size gösterecektir. Bunun için Ahrefs’in size sunmuş olduğu “Content Gaps” özelliğinden yararlanmayı düşünmelisiniz.

Hemen Site Explorer > Alan Adı > Search > Organik Search > Content Gaps > Rakiplerin Alan Adı > Show Keywords yolunu takip ederek içerik eksikliklerinizi tespit edebilirsiniz.

8. Cevaplanması Gereken Soruları Bulmalısınız
Soru ve cevap şeklinde olan siteler yeni içerik fikirleri elde etmek için son derece ideal adreslerdir. Burada yer alan soruları birer içeriğe dönüştürerek trafik elde etmeyi başarabilirsiniz. Örneğin bir anahtar kelime için arama yaptıktan sonra ilk 3 sırada soru cevap şeklinde bir site görüyorsanız o anahtar kelime için güçlü bir rakibin olmadığını hemen anlayabilirsiniz.

Bu tür anahtar kelimeleri bulmak için çok fazla derinlemesine araştırma yapmanız gerekecektir. Bunun için araştırmalara başlamadan önce kendinize iyi bir şablon oluşturmalı ve bulduğunuz tüm anahtar kelimeleri kayıt altında tutmalısınız.


İçerik
Anahtar kelime araştırma aşamasını tamamladıktan sonra içerik oluşturma aşamasına geçiş yapabilirsiniz. Bulduğunuz anahtar kelimeler etrafında içerik oluşturmak işin en önemli kısımlarından birisidir. Herhangi bir içeriğe sahip değilseniz trafik elde etme olasılığınız oldukça düşük olacaktır.

İçerik oluşturmak aslında bir sanattır. Bu sanatı en iyi şekilde kullanmak için içerik oluşturmada kullanılan çeşitli ipuçlarını değerlendirmeye çalışabilirsiniz.

9. İçerik Fikirleri Bulmalısınız
Yapmanız gereken tek şey önce belirli bir anahtar kelime için içerik fikirlerini öğrenmek daha sonra benzerlerini yapabilmek için kolları sıvamaktır.

Bir anahtar kelime için oluşturulmuş içerikleri öğrenmek istiyorsanız Ahrefs kullanabilirsiniz. Ahrefs’te Content Explorer aracına bir anahtar kelime girerek arama yapabilir ve o anahtar kelime etrafında yazılmış olan içerikleri bulabilirsiniz.

Benzer şekilde Ahrefs’in Site Explorer aracını kullanabilirsiniz. Site Explorer > Rakibin Alan Adı > Explore > Pages > Best by Shares kısmını kullanarak rakibinizin en çok paylaşılan içeriğini kolayca bulabilirsiniz.

10. İçerikte Araştırmalara Yer Vermelisiniz
Bir içeriğin popüler olmasını istiyorsanız onu çeşitli araştırmalarla desteklemelisiniz. Bunun için gerçek hayatta yapılmış olan araştırmaları kullanabilirsiniz. Verilere dayalı olan her türlü içerik her zaman daha fazla ilgi çekecektir.
 

Benzer konular

Konuyu Görüntüleyenler: (Üye: 0, Misafir: 0)


  • İpUcu

Google ads alanı