İçerik Denetimi Yaparak Organik Trafik Yükseltme | Google Yardım ve Destek Forumu | Google Forum®
Neler Yeni
  • Ticaret Puanı vermek istediğiniz kişinin profilini ziyaret ederek "Ticaret Puanı" sekmesine tıklayıp ticaretinizin olumlu/olumsuz yorumunu yaparak kullanıcıyı değerlendirebilirsiniz.

İçerik Denetimi Yaparak Organik Trafik Yükseltme

[WF] Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Google Optimizasyon kategorisinde Garfield tarafından oluşturulan İçerik Denetimi Yaparak Organik Trafik Yükseltme başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 106 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Google Optimizasyon
Konu Başlığı İçerik Denetimi Yaparak Organik Trafik Yükseltme
Konuyu başlatan Garfield
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
ALDIĞI BEĞENİ
Son Mesaj Yazan Garfield

Garfield

We Love Google!
WF Admin
Katılım
8 Nis 2020
Yaşınız
32
Konum
Kocaeli
Mesajlar
504
A.Beğeni
39
Son Görülme
Ticaret
1 /   0 /   0
Yönlendirme veya Güncelleme
Sitenizin içeriğin herhangi bir kaynaktan anlamlı trafik elde edemiyorsa ve birkaç dışarıdan gelen linke sahip değilse o sayfayı yönlendirmeli veya güncellemeye çalışmalısınız. Ancak hangisinin doğru seçenek olduğuna karar verirken dikkatli olmalısınız.

Bir içeriği güncelleyerek onu iyi performans gösterenler arasına dahil edebilme şansınız varsa ilk olarak bunu yapmalısınız. İçerik güncelleme yapmanıza rağmen yeteri kadar ilgi çekmiyorsa bu durumda onu başka bir içerikle birleştirme yoluna gidebilirsiniz. Son çare olarak ise içeriği silmeyi düşünmelisiniz.

Bir başka ifadeyle söz konusu sayfa oldukça iyi organik trafik potansiyeline sahip bir anahtar kelimeyi hedefliyorsa onu güncellemeye çalışmanız doğru olacaktır. Belki bu güncelleme ile arama motoru sonuç sayfasında varlığınızı güçlendirip daha fazla organik trafik elde edebilirsiniz. Çünkü bu sayada çok ciddi oranda organik trafik artışı elde etmeniz mümkündür.

Sil yada Güncelle
Sitenizin içeriği herhangi bir kaynaktan anlamlı trafik elde edemiyorsa ve bir tane bile dışarıdan linke sahip değilse bu adımı seçmelisiniz. Trafik ve link yoksa o sayfa değersiz demektir. Onu silerek yada güncelleyerek yolunuza devam edebilirsiniz.

Bu konuda açık olmalısınız. Değer katmayan içerikler değersiz içeriklerden oluşur. Bunları sitenizde tutmanızın hiçbir anlamı yoktur. Çünkü bunlar size hiçbir şey kazandırmayacaktır. Bu tür içeriklerle ya vedalaşacak yada değerli içerik haline getireceksiniz.

Kapsamlı İnceleme
Sitenizin içeriği iyi miktarda trafik elde ediyorsa ancak bunun sadece bir kısmı organik aramadan geliyorsa içeriği kapsamlı bir biçimde inceleme yoluna gitmelisiniz. Tüm adımlar içerisinde en karmaşık olanı budur çünkü dört ihtimalli bir işlem sürecine girmiş olursunuz.

  • İnceleme sonucunda içeriğin işinizle doğrudan bağlantılı olduğunu düşünüyorsanız onu aynen bırakmayı düşünmelisiniz.
  • Bir içerik farklı kaynaklardan çok fazla trafik alıyorsa ancak organik aramadan trafik almıyorsa ona Noindex niteliğini ekleyebilirsiniz. Böylece sahip olduğunuz trafiği kaybetmeden onu Google’dan uzak tutabilirsiniz. Bu adım riskli bir adımdır ve değişiklik yapmadan önce iyi düşünmelisiniz.
  • İnceleme sonucunda içeriğin belirli bir değere sahip olduğunu ancak trafik elde edemediğini düşünüyorsanız onu güncelleme yoluna gitmelisiniz. Bu gibi durumlarda temel problem içeriğin yapısıdır. İçeriğin yapısını güncelleme yoluna giderek organik aramadan trafik elde etmeyi başarabilirsiniz.
  • Sitenizde incelediğiniz sayfaya benzer farklı bir sayfa varsa o sayfayı birleştirme veya yönlendirme yoluna gidebilirsiniz. Böylece link değerlerini muhafaza ederek farklı bir sayfaya aktarmayı başarabilirsiniz.
Herhangi bir sayfayı asla incelemeden silme veya yönlendirme yoluna gitmemelisiniz. Bu sizin için çok büyük bir hata olacaktır. Çünkü siteniz için temelde değerli olan bir içeriği ortadan kaldırmak Google’ın gözünde değerinizi azaltabilecek bir durumdur.

İçerik Denetimi Nasıl Otomatik Hale Getirilir?
Yukarıda yer alan kapsamlı inceleme son derece zaman alıcı bir iştir. Küçük bir siteye sahipseniz bu çok zorlayıcı olmaz ancak yüzlerce sayfaya sahip bir siteniz varsa işler biraz çığırından çıkabilecektir. Burada çözüm incelemeleri otomatik hale dönüştürmektir.

Burada yer alan şablonu kullanarak bir sayfa için ne tür bir işlem yapmanız gerektiğini kolayca belirleyebilirsiniz. Arka plandaki değerlerle uğraşmadan sadece sitenize ait değerleri girerek sonuç elde etmeyi başarabilirsiniz.

Adım 1: Şablonu Kullanma
Bir şeyler yapmaya başlamadan önce içerik denetimi için oluşturulmuş olan şablonu kullanmaya başlamalısınız:



Şablonu kullanmak için onu bilgisayarınıza veya Google Drive dosyalarınızın içine kaydetmeniz yeterli olacaktır.

Adım 2: Sayfa Listesi Ekleme
Şablonun çalışması için onu biraz verilerle desteklemeniz gerekir. Verilerin ilk kısmı sayfa listelerinden oluşacaktır. Site haritanızda yer alan URL’leri şablona eklemeniz yeterli olacaktır. Bunu ister otomatik bir biçimde isterseniz elle gerçekleştirebilirsiniz.

Site haritasından URL’leri şablona ekleme konusunda problem yaşıyorsanız ve WordPress kullanıyorsanız Export ALL URLs eklentisini kullanmayı düşünebilirsiniz. Sorun yaşamaya devam ederseniz bu işlemi Excel ile kolayca yapabilirsiniz. Site haritasını tamamen kopyalar Excel’e yapıştırırsınız daha sonra sadece URL’leri kopyalayıp Drive’da yer alan Sitemap dosyanıza yapıştırıp sorunu çözebilirsiniz.

Adım 3: Analytics Verilerini Ekleme
Bu adımda Google Analytics verilerini şablona eklemeye başlamalısınız. Bunun için Google Analytics hesabınıza giriş yapmalı ve Davranış > Site İçeriği > Tüm Sayfalar kısmına gitmelisiniz. Size uygun olan tarih aralığını seçtikten sonra verileri organik trafiğe göre sınırlandırma yoluna gitmeniz yeterli olacaktır.

Daha sonra açılış sayfalarındaki URL parametrelerini ortadan kaldırma yoluna gitmelisiniz. Gelişmiş seçeneğine tıkladıktan sonra hariç bırakma kısmına ? ibaresini eklemeniz yeterli olacaktır. Son olarak gösterilecek sonuç sayısını 5000 olarak ayarlamalısınız.

Tüm bunları yaptıktan sonra Dışa Aktar > CSV seçeneğini gerçekleştirerek elde ettiğiniz Google Analytics CSV dosyasını şablona ekleme yoluna gitmelisiniz. Böylece ihtiyacınız olan verilerin üçte ikilik kısmını geride bırakmış olacaksınız. Son olarak sitenizin link verilerini eklemeniz gerekmektedir.

Adım 4: Link Verilerini Ekleme
Bunun için Google Search Console aracını kullanabilirsiniz. Google Search Console içerisinde şu yolu takip etmelisiniz: Bağlantılar > En Çok Bağlantı Verilen Sayfalar > Dışa Aktar.

Buradan elde ettiğiniz CSV dosyasını şablona ekledikten sonra şablon sitenizin içeriklerini denetleme işlemini otomatik olarak gerçekleştirebilecektir.

Adım 5: Tavsiyeleri Uygulamaya Koyma
Şablonu kullandıktan sonra size sunulan tavsiye edilen durumlar arasından dilediğinizi uygulamaya koyabilirsiniz. Bu şablonu en iyi şekilde kullanmak istiyorsanız verileri anlamaya çalışmalısınız. Ancak bu şablonu SEO çalışmalarınızın bir parçası haline getirmeden önce şu durumları göz önünde bulundurmalısınız:

  • Bu şablonda e-ticarete yönelik herhangi bir durum yoktur. Bunun olmasını istiyorsanız verileri incelerken e-ticaret değerlerini göz önünde bulundurabilirsiniz.
  • Tüm tavsiye edilen adımlar önceden belirlenmiş kriterlere bağlı şekilde ortaya çıkarılmıştır. Örneğin, hakkında ve iletişim sayfası gibi sayfaları değerlendirmelerden uzak tutmalısınız.
  • Yeni yayınlamış olduğunuz içerikler için bu şablonu kullanmamalısınız. Çünkü bu şablon 6-12 ay içerisindeki verilerde işe yarayan bir şablondur.
Site içeriklerine yönelik bir adım atmadan önce mutlaka ama mutlaka tüm sayfaları tek tek değerlendirmeye çalışmalısınız. Bu şablonda yer alan veriler minimum 1 link, minimum 50 organik trafik, minimum 100 toplam trafik şeklinde ayarlanmıştır. Bunları kendinize göre düzenleyebilirsiniz.

Adım 6: Dahili Linkleri Kaldırma
Tüm işlemleri tamamlayıp işe yaramayan içerikleri silme yoluna gittiyseniz bu durumda onlara yönelen dahili linkleri tespit etmeye çalışmalısınız. Bunun için Ahrefs gibi araçları kullanabilir veya WordPress kullanıyorsanız çeşitli araçlardan yararlanabilirsiniz.

İçerik denetimlerinin düzenli olarak gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Sitenizde çok fazla düşük kaliteli içerik varsa tüm çalışmalarınızın boşa gideceğini unutmamalısınız. Her ne kadar kontrolleri otomatik hale getirmek zamandan kazanım olsa bile işinizi şansa bırakmamak için çaba göstermeniz çok daha doğru olacaktır.
 

Konuyu Görüntüleyenler: (Üye: 1, Misafir: 4)


  • İpUcu

Google ads alanı