Google Search Console Performans Raporu | Google Yardım ve Destek Forumu | Google Forum®
Neler Yeni
  • Ticaret Puanı vermek istediğiniz kişinin profilini ziyaret ederek "Ticaret Puanı" sekmesine tıklayıp ticaretinizin olumlu/olumsuz yorumunu yaparak kullanıcıyı değerlendirebilirsiniz.

Google Search Console Performans Raporu

[WF] Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Google Search Console kategorisinde Quixtoid tarafından oluşturulan Google Search Console Performans Raporu başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 54 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Google Search Console
Konu Başlığı Google Search Console Performans Raporu
Konuyu başlatan Quixtoid
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
ALDIĞI BEĞENİ
Son Mesaj Yazan Quixtoid

Quixtoid

Mütevelli Heyetin'den
WF Moderatör
Katılım
29 Nis 2020
Yaşınız
25
Konum
Istanbul
Mesajlar
439
A.Beğeni
3
Son Görülme
Ticaret
0 /   0 /   0
Performans raporu
Performans raporu, sitenizin Google Arama sonuçlarındaki performansıyla ilgili önemli metrikler gösterir: sitenizin görünme sıklığı, arama sonuçlarındaki ortalama konum; tıklama oranı, sonuçlarınızla ilişkili özel özellikler (ör. zengin sonuçlar). Sitenizin arama performansını artırmak için bu bilgileri kullanın. Örneğin:
  • Arama trafiğinizin zamana göre nasıl değiştiğini, nereden geldiğini ve sitenizi en çok hangi arama sorgularının gösterme ihtimali olduğunu görün.
  • Hangi arama sorgularının akıllı telefonlardan yapıldığını öğrenin ve bu bilgiyi mobil hedeflemenizi iyileştirmek için kullanın.
  • Hangi sayfaların Google arama sonuçlarından en yüksek (ve en düşük) tıklama oranına sahip olduğunu görün.

Raporu yapılandırma
Raporun varsayılan görünümünde, son üç ayda sayfalarınızın Google Arama sonuçlarında ulaştığı tıklama sayısı gösterilir.

  • Grafiğin üzerindeki sekmeleri seçerek hangi metriklerin gösterileceğini belirleyin. Metrikler, gösterilecek sayılardır (tıklama sayısı, gösterim sayısı, konum, TO).
  • Tabloda bir veri gruplandırma sekmesi seçerek hangi boyutun gösterileceğini belirleyin. Boyut, verilerin nasıl gruplandırıldığını tanımlar: Sayfa URL'sine göre, sorgu dizesine göre vb.
  • İsteğe bağlı olarak Verilerinizi filtreleyin. Bunun için yeni filtre ekleyebilir veya mevcut filtreleri değiştirebilirsiniz.
  • İsteğe bağlı olarak Boyut gruplarını karşılaştırın: Örneğin, Brezilya'dan elde edilen sonuçlarla Çin'den elde edilen sonuçları veya görsel verileri ile web verilerini karşılaştırın.
Grafiği okuma
Hangi sekmeleri seçtiğinize bağlı olarak, grafikte toplam tıklama sayısı, toplam gösterim sayısı, ortalama TO (tıklama oranı) ve mülkünüzün ortalama konumu gösterilir. Grafikteki veriler mülke göre toplanır. Bu metrik türlerinin açıklamalarını görmek ve nasıl hesaplandıklarını öğrenmek için Metrikler konusuna bakın. En yeni veriler ön veriler olabilir. Ön veriler fareyle üzerine geldiğinizde veya grafikte seçtiğinizde belirtilir.

Grafik verileri, sayfaya veya arama görünümüne göre filtrelemediğiniz sürece her zaman mülke göre toplanır.

Her metriğe ait toplamlar grafikte gösterilir. Grafik toplamları, tablo toplamlarından farklı olabilir.

Sayıları anlamak için boyutlar, metrikler ve veriler hakkında bölümlerine bakın.

Tabloyu okuma
Tablodaki veriler, seçilen boyuta göre (örneğin, sorguya, sayfaya veya ülkeye göre) gruplandırılarak gösterilir.

Tablodaki veriler, sonuçları sayfaya veya arama görünümüne göre filtrelemediğiniz ya da görüntülemediğiniz sürece mülke göre toplanır.

Grafik toplamları, çeşitli nedenlerden dolayı tablo toplamlarından farklı olabilir.

Sayıları anlamak için boyutlar, metrikler ve veriler hakkında bölümlerine bakın.

Rapor tablosu neden görünmüyor?
Bazı durumlarda tablo, grafiğin ötesinde herhangi bir ek bilgi sağlamıyorsa rapora dahil edilmez. Örneğin, ülkeye göre gruplanmış bir tabloda tıklama sayılarını gösterip ABD ile İngiltere'yi karşılaştırırsanız aşağıdakine benzeyen bir tablo elde edersiniz:
ÜlkeABD tıklamalarıİngiltere tıklamaları
ABD1.0000
İngiltere01.000
Bu tablo, grafikte önceden gösterilmemiş herhangi bir bilgi vermediğinden çıkarılır.
,
Metrikler
Raporda uygun sekmeyi seçerek hangi metriklerin gösterileceğini belirleyin.

Aşağıdaki metrikler kullanılabilir:

  • Tıklamalar - Kullanıcıyı bir Google arama sonucundan mülkünüze yönlendiren tıklamaların sayısı.
  • Gösterimler - Bir kullanıcının Google arama sonuçları sayfasında sitenize yönelik kaç bağlantı gördüğü. Gösterimler, kullanıcı sonuç sayfasını ziyaret ettiğinde sonuç, görünümün içine kaydırılmamış olsa bile sayılır. Bununla birlikte, kullanıcı sadece 1. sayfayı görüntülerken sonuç 2. sayfadaysa gösterim sayılmaz. Sayı siteye veya sayfaya göre toplanır. Sonsuz kaydırılan sonuç sayfalarında (görsel arama), gösterim için öğenin görünüm içine kaydırılması gerekebilir.
  • TO - Tıklama oranı: Tıklama sayısının gösterim sayımına bölümü. Bir veri satırında hiç gösterim yoksa TO sıfıra bölüm olacağından tire işareti (-) olarak gösterilir.
  • Ortalama konum: Sitenizden gelen en üstteki sonucun ortalama konumu. Böylece, sitenizin 2., 4. ve 6. konumlarda üç sonucu varsa konum 2. olarak bildirilir. İkinci bir sorgu 3., 5. ve 9. konumlarda sonuçlar döndürdüyse ortalama konumunuz (2 + 3)/2 = 2,5. olur. Bir veri satırında hiç gösterim yoksa konum var olmadığından tire işareti (-) olarak gösterilir.
  • Konum [Yalnızca tabloda]: Tablodaki konum değeri, söz konusu satırdaki öğenin arama sonuçlarındaki ortalama konumunu temsil eder. Örneğin, sorguya göre gruplama yapılırken konum değeri, belirtilen sorgunun arama sonuçlarındaki ortalama konumudur. Değerin nasıl hesaplandığını öğrenmek için yukarıdaki ortalama konuma bakın.
Verilerinizi filtreleme
Verileri birden fazla boyuta göre filtreleyebilirsiniz. Örneğin, şu an verileri sorguya göre grupluyorsanız "ülke='ABD' VE cihaz='Mobil'" filtrelerini ekleyebilirsiniz.

Filtre eklemek için:

  • Sayfadaki mevcut tür ve tarih filtrelerinin yanındaki + YENİ etiketini tıklayın.
Filtre kaldırmak için:

  • Mevcut bir filtrenin yanındaki
    İptal
    simgesini tıklayın. Arama türünü veya tarih filtrelerini kaldıramazsınız.
Filtreleri değiştirmek için:

  • Filtreyi tıklayın ve değerleri sıfırlayın.
Verilerinizi sorguya veya URL'ye göre filtrelemek toplamları etkileyebilir.

Veriler tarihe göre filtrelendiğinde yalnızca tam gün bilgileri dahil edilir. Örneğin, "son 7 gün" aralığını seçerseniz yalnızca en son yedi tam güne ait veriler kapsanır; bugün için yarım günlük veri varsa yedi günlük aralık, dün artı önceki altı günü kapsar.

Verileri karşılaştırma
Herhangi bir gruplama boyutundaki aynı iki değere ait verileri, söz konusu boyutun o sırada seçili gruplama olup olmadığından bağımsız olarak karşılaştırabilirsiniz. Örneğin Sorgu'ya göre gruplama yapıldığında bu haftanın tıklamalarıyla geçen haftanınkileri veya ABD'den ve Fransa'dan gelen tıklamaları karşılaştırabilirsiniz. Sayfaya veya aramadaki görünüme göre karşılaştırma TO, gösterimler ve tıklamalar için metrik hesaplamasını değiştirebilir. Tek bir metrik için değerleri karşılaştırırken sonuçlar tablosunda her bir satırdaki değerleri karşılaştırmak için bir Fark sütunu görüntülenir.

Bazı yararlı karşılaştırmalar:

  • Önceki haftaya göre belirgin düzeyde değişen sorguları görmek için farka göre sıralama yapın.
  • Mobil sitenizdeki toplam aramalarla masaüstü sitenizdeki mobil aramaları karşılaştırın. Sitenizin hem mobil hem de mobil olmayan sürümleri varsa (m.example.com ve ) ve siteleriniz doğru biçimde yapılandırılmışsa mobil sitenizde çok daha fazla sayıda mobil arama görmeniz gerekir. Her site için ayrı bir Arama Analizi raporu açın ve masaüstü sitenizde ( ) mobil cihazlardan gelen aramalar ile mobil sitenizdeki (m.example.com) tüm aramaları karşılaştırın.
 

Benzer konular

Konuyu Görüntüleyenler: (Üye: 0, Misafir: 0)


  • İpUcu

Google ads alanı