Google Adwords Reklamlar Nasıl Sıralanır? | Google Yardım ve Destek Forumu | Google Forum®
Neler Yeni
  • Ticaret Puanı vermek istediğiniz kişinin profilini ziyaret ederek "Ticaret Puanı" sekmesine tıklayıp ticaretinizin olumlu/olumsuz yorumunu yaparak kullanıcıyı değerlendirebilirsiniz.

Google Adwords Reklamlar Nasıl Sıralanır?

[WF] Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Google Adwords kategorisinde Quixtoid tarafından oluşturulan Google Adwords Reklamlar Nasıl Sıralanır? başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 80 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Google Adwords
Konu Başlığı Google Adwords Reklamlar Nasıl Sıralanır?
Konuyu başlatan Quixtoid
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
ALDIĞI BEĞENİ
Son Mesaj Yazan Quixtoid

Quixtoid

Mütevelli Heyetin'den
WF Moderatör
Katılım
29 Nis 2020
Yaşınız
25
Konum
Istanbul
Mesajlar
439
A.Beğeni
3
Son Görülme
Ticaret
0 /   0 /   0
Google Adwords’de Reklamlar Nasıl Sıralanır?
Google’da bir arama yaptığında, tıpkı organik arama sonuçları gibi, sırayla reklamların görüntülendiğini fark edeceksin:

1587582588889.png

Buradaki pozisyonun ilgili kelimede aldığın tıklamaları ve trafiğini ciddi oranda etkiler.

Sayfanın üst konumu olan ilk 4’de olmak sayfa altına göre oldukça iyidir.

Reklamların Google tarafından oluşturulmuş bir algoritma tarafından reklam alaka puanı, kalite puanı, reklam uzantıları ve web sitenin reklamın ile ne kadar ilgili olduğu gibi konularla değerlendirilir ve sıralaması bu şekilde belirlenir.

Hadi gelin bu metrikleri yükselterek Google reklam sıralamamızı iyileştirmek için neler yapabiliriz, bunlara bi göz atalım.

Reklam sıralaması için en önemli faktörler:
  • Teklif Miktarı
Teklif miktarı, daha yüksek TBM teklifi vererek daha yüksek sıralama anlamına gelir.

Ancak, yalnızca yüksek teklif vermek yeterli değildir.

Yeterli geldiği an para kaybetmeye başladığını anlayabilirsin.

  • Reklam Süresi ve Kalite Puanı
Reklam süresi ve kalite puanı, reklamlarını yayınladığında kalite puanın ve reklamlarının süresi oldukça önemlidir.

  • Arama Kapsamı
Arama kapsamı, reklamların ile ilgili konum, cihaz, zaman, içerik vb. şeylerin arama amacıyla ve anahtar kelimelerin sayfa ile alakası olarak açıklanabilir.

  • Reklam Uzantıları
Reklam uzantıların reklamlarının tıklanma oranlarını oldukça iyileştirir.

Daha fazla uzantı = daha iyi tıklanma olasığı ve kalite puanının yükselişi.

Daha yüksek TO’lar daha büyük etkiler sağlayacaktır.

Google’a göre:
“Rakibiniz sizinkinden daha yüksek tekliflere sahip olsa bile, oldukça alakalı anahtar kelimeler ve reklamlar kullanarak daha düşük bir fiyata daha yüksek bir pozisyon kazanabilirsiniz.”
Daha yüksek teklif vermek rakiplerine karşı seni biraz üstün kılar ama sıralamanı yükseltmenin tek yolu değildir.

Birinci veya ikinci alana yerleşmek istiyorsan, yukarıda listelenen tüm bu faktörleri iyi hesaplaman ve doğru optimize etmen gerekir.

Reklamlarının yüksek kaliteli puanlarına sahip olması, yüksek tıklama almasına ve maliyetlerinin daha düşük olmasına sebep olur.

“SEO Nedir?” makalemizi sürekli iyileştirip optimize etmekteyim, bu makale de dahil bir çok makalem arama kelimesinde reklama verildiğinde reklam görüntülenebilirlik oranı %100, kalite puanı ise 10 tam puan
 

Benzer konular

Konuyu Görüntüleyenler: (Üye: 0, Misafir: 0)


  • İpUcu

Google ads alanı