Google Adwords’de Reklamlar Nasıl Sıralanır?
Google’da bir arama yaptığında, tıpkı organik arama sonuçları gibi, sırayla reklamların görüntülendiğini fark edeceksin:

Buradaki pozisyonun ilgili kelimede aldığın tıklamaları ve trafiğini ciddi oranda etkiler.
Sayfanın üst konumu olan ilk 4’de olmak sayfa altına göre oldukça iyidir.
Reklamların Google tarafından oluşturulmuş bir algoritma tarafından reklam alaka puanı, kalite puanı, reklam uzantıları ve web sitenin reklamın ile ne kadar ilgili olduğu gibi konularla değerlendirilir ve sıralaması bu şekilde belirlenir.
Hadi gelin bu metrikleri yükselterek Google reklam sıralamamızı iyileştirmek için neler yapabiliriz, bunlara bi göz atalım.
Reklam sıralaması için en önemli faktörler:
Ancak, yalnızca yüksek teklif vermek yeterli değildir.
Yeterli geldiği an para kaybetmeye başladığını anlayabilirsin.
Daha fazla uzantı = daha iyi tıklanma olasığı ve kalite puanının yükselişi.
Daha yüksek TO’lar daha büyük etkiler sağlayacaktır.
Google’a göre:
Birinci veya ikinci alana yerleşmek istiyorsan, yukarıda listelenen tüm bu faktörleri iyi hesaplaman ve doğru optimize etmen gerekir.
Reklamlarının yüksek kaliteli puanlarına sahip olması, yüksek tıklama almasına ve maliyetlerinin daha düşük olmasına sebep olur.
“SEO Nedir?” makalemizi sürekli iyileştirip optimize etmekteyim, bu makale de dahil bir çok makalem arama kelimesinde reklama verildiğinde reklam görüntülenebilirlik oranı %100, kalite puanı ise 10 tam puan
Google’da bir arama yaptığında, tıpkı organik arama sonuçları gibi, sırayla reklamların görüntülendiğini fark edeceksin:

Buradaki pozisyonun ilgili kelimede aldığın tıklamaları ve trafiğini ciddi oranda etkiler.
Sayfanın üst konumu olan ilk 4’de olmak sayfa altına göre oldukça iyidir.
Reklamların Google tarafından oluşturulmuş bir algoritma tarafından reklam alaka puanı, kalite puanı, reklam uzantıları ve web sitenin reklamın ile ne kadar ilgili olduğu gibi konularla değerlendirilir ve sıralaması bu şekilde belirlenir.
Hadi gelin bu metrikleri yükselterek Google reklam sıralamamızı iyileştirmek için neler yapabiliriz, bunlara bi göz atalım.
Reklam sıralaması için en önemli faktörler:
- Teklif Miktarı
Ancak, yalnızca yüksek teklif vermek yeterli değildir.
Yeterli geldiği an para kaybetmeye başladığını anlayabilirsin.
- Reklam Süresi ve Kalite Puanı
- Arama Kapsamı
- Reklam Uzantıları
Daha fazla uzantı = daha iyi tıklanma olasığı ve kalite puanının yükselişi.
Daha yüksek TO’lar daha büyük etkiler sağlayacaktır.
Google’a göre:
Daha yüksek teklif vermek rakiplerine karşı seni biraz üstün kılar ama sıralamanı yükseltmenin tek yolu değildir.“Rakibiniz sizinkinden daha yüksek tekliflere sahip olsa bile, oldukça alakalı anahtar kelimeler ve reklamlar kullanarak daha düşük bir fiyata daha yüksek bir pozisyon kazanabilirsiniz.”
Birinci veya ikinci alana yerleşmek istiyorsan, yukarıda listelenen tüm bu faktörleri iyi hesaplaman ve doğru optimize etmen gerekir.
Reklamlarının yüksek kaliteli puanlarına sahip olması, yüksek tıklama almasına ve maliyetlerinin daha düşük olmasına sebep olur.
“SEO Nedir?” makalemizi sürekli iyileştirip optimize etmekteyim, bu makale de dahil bir çok makalem arama kelimesinde reklama verildiğinde reklam görüntülenebilirlik oranı %100, kalite puanı ise 10 tam puan